Leve De Elementen

Wat verwelkom ik de zon, na dagen van regen!

Regen kan mij somber maken. Het leven in een stralende zon lijkt een stuk eenvoudiger.

De overvloed aan regen in de afgelopen had op ieder thuis een eigen effect, hoewel het hier overigens wel leidde het tot uiteenlopende bewegingen.

Waar de één in huis afwegingen maakt als; ‘moet een regenjas’, ‘stijltang heeft geen zin’ en ‘vandaag maar waterproof-mascara’, zien anderen de waarde. Het volgelopen gat onder de trampoline is voor de jongens beslist geen probleem. Ze vermaakten zich in onderbroek uitstekend op de ´splashing-trampo’.

Vader-de-man zien we zowaar opbloeien, het overvloedige water lijkt hem goed te doen. We horen hem het waterschapsgebed mompelen; ‘Geef ons heden ons dagelijks brood en af en toe een watersnood’. Hij lijkt letterlijk in zijn element en wapent zich met stormvaste paraplu door de regen naar zijn werk. Heerlijk, crisis!

Nu de regen zich weer inhoudt, hoef ik het niet meer te doen. Mijn batterij kan zich op laden, ik keer mijn gezicht naar de zon.

Mijn lieve waterschapsman neemt de schade op. Hij inspecteert met een helikopter het gebied. Als ik mijn ogen open doe, vliegt hij over me heen. Daar gaat ie! Ik op de grond – hij in de lucht. Ook nu is hij in zijn element. Ik zwaai – hij denk ik ook.

Tot straks, bij mij op aarde! Dan redden we ons vandaag wel weer. En als de zon weer afscheid neemt van de dag en het langzaam kouder wordt, steken we de kachel aan en zullen we ons warmen aan het vuur.

Met elkaar in evenwicht.

Geef een reactie

