Wat zullen we doen met een miljoen

Soms heb je het erover. Geld en rijkdom. En wie bijvoorbeeld de rijkste man ter wereld is. Hoe komt ie aan dat geld, wat doet ie met het geld? Neee, geld maakt niet gelukkig en gelukkig weten we dat. We zullen ook niet snel lid worden van een loterij, alleen per ongeluk, maar dat is weer een ander verhaal. Maar eerlijk is eerlijk, een beetje veel geld biedt wel ongekende mogelijkheden.

Soms is het leuk om over te mijmeren wat je dan zoal voor geks zou kunnen doen als miljardair. Nadat onze kinderen –heel sociaal wenselijk- ‘eerst wat aan de arme mensen’ geven, blijft er uiteraard genoeg over om gekke uitspattingen te doen. De meest wilde plannen komen voorbij. Maar het allerwildste plan kwam wel van BaasB. Zo wild dat je het bijna niet zult geloven.

‘Als ik heel veel geld is heb’ zei hij ‘dan koop ik… een papegaai’.

Nou, dat wel heel buitensporig. Gekkie.

Maar ja, als je zoveel miljard hebt mag je het allemaal zelf weten. Het leek mij eigenlijk, dat je dan ook nog wel een eigen huis en een persoonlijke verzorger voor papegaai kon aanschaffen. Maar B. bleef eenvoudig en wilde dan nog gewoon  zélf de papegaai verzorgen.

Ik: Dus lekker de poep opruimen…

B: Uhm, nou ja, dát mag die verzorger dan wel doen

Ik: Maar wat blijft er dan over?!

B: Gewoon lekker knuffelen met de papegaai

Ik: Maar voor dat geld kun je ook gewoon met mij knuffelen

B: Maar jij hebt geen veren

Ik: Dus jij drukt je neus liever in een paar stoffige veren dan dat je met mij knuffelt?

B: (…)

Ik: Dus *snikt hartstochtelijk* je wilt liever niet met mij knuffelen?

B: jjaa *aarzelt kort* nou, dan moet je wel eerst een verenpakje aandoen

Ik: (…)

B: (…)

Diezelfde dag op marktplaats, ik zoeken:

verenpak pinopak marktplaats

niks he…                                                                                                   ach te klein, geen veren trouwens…

en toen zag ik dit, bij ‘verenpak’ :

(Gratis!)

papegaai grijs verenpak

Ik heb nog wel een grijze kerel thuis, maar die heeft al iemand… (mij, moi, me, hi)

 

Die biedt zich daar dus een beetje aan… gratis… het wordt ook steeds gekker in papegaaienland.

Wat zal dat trouwens lekker knuffelen met zo´n grote snavel …

Ik houd het voor gezien. BaasB wacht maar lekker tot ie miljonair is. En tot die tijd moet ie maar genoegen nemen met wat voor handen is aan knuffeligs.

‘Biedt zich aan: Lieve moeder om te knuffelen. Voor dito zoon. Gratis’

Geef een reactie

