Het lijkt wel wat

Ik heb het er opeens helemaal mee gehad. Met die bloemen. Met die bloooemen. Met díe bloemen.

Ik had mezelf vorige week bloemen gegeven.    Ja toe maar.

Ik behoef namelijk heel vaak en heel veel bloemen. Gewoon omdat ze mooi zijn. En omdat ik er blij van word.

Natuurlijk is het helemaal fantastisch om ze te krijgen. ‘Ohh, dank voor die blooemen’. Maar dat gebeurt helaas dramatisch weinig niet zo vaak.

Zelfs niet op mijn trouwdag dit jaar, nou ja oke, we waren op vakantie, maar toch…

Er komt hier elke dag een man die  van me houdt, zegt hij, zónder bloemen.

Ik heb het natuurlijk wel eens subtiel aangekaart, dan geeft hij aan dat met de frequentie waarvan ik ze van hem krijgt, het ook iedere keer weer bijzonder is. Nou, daar heeft ie een punt.

Dus daarom, verdien ik het zo om ze te krijgen, van mezelf dan maar.

Nou, die bloemen van vorige week waren mooie lelies. Schitterend in hun gedempte barokke tinten, kunstig door mij geschikt in een boeket met hortensia en nog wat takken, wat prachtig kleurde bij… de muur, stonden heel stillevend daar te staan. En wanneer hun knoppen zich zouden openen, zou het huis gevuld worden met een heerlijke geur. Was het idee.

Maar… Eau-de-cologne zeg, wat een graflucht, paardenkak, vieze meur.

Ik dacht eerst nog: ‘Ik . Zeg . Niks’. (tja, gegeven paard he…)

En M. vond het wél lekker zei ze. Tot ze er dichterbij kwam en nog eens rook. Toen stónk het, zei ze toen heel hard.

‘Nja, ze ruiken wél wat’ zei ik voorzichtig, want ik wilde ze heel graag nog lekker vinden ruiken.  Ha, toen durfde de man (die de bloemen niet had gegeven) wel te zeggen dat ze echt een vieze lucht hadden, koppijn kreeg hij ervan.

Tsss. Ik liet ze natuurlijk gewoon staan. Ja zeg, je gooit zo’n prachtig boeket, bouquet, niet weg.  Maar toch; Het. was. niet. wat. het. leek.  Zo mooi van buiten, toonden ze nu hun ware aard, ze hadden zichzelf verraden.

Edoch, thans heb ik het gedaan. Verbannen uit mijn geurzone staan ze nu buiten, te pronken in alle kleur en meur. Alleen die ruik ik zo niet. En dan zijn ze opeens best wel weer mooi.

buiten, lelie, stinken, geur, boeket

daar staan ze

 

Ik heb geurkaarsjes aangedaan. En Jip ruikt ook heerlijk naar pepermunt, uit z’n bekje.

EH???

 

Die heeft zichzelf verraden zeg, pe-per-munt… Gejat uit mijn tas! En dat niet voor het eerst zal ik je zeggen.

pepermunt, geur, tas, hond, boeket

dit…

hond onschuldig

Jip ‘innocent’

Hij ruikt wel lekker en oogt zo onschuldig maar ‘t is gewoon een ordinaire zakkenroller.

Niets. Is. Wat. Het. Lijkt.

Geef een reactie

