Het jasje van Ken

Het komt voor dat enige schoonmaakwoede gedurende een korte periode over mij komt. Daar moet ik dan meteen gebruik van maken, want voor ik ´t weet is het weer voorbij.

Want; ♫ schoonmaken maakt zo blij, ♪het ruimt zo lekker op, het maakt je hoofd zo heerlijk leeg,♪ net als de vloer.
Dat klinkt heerlijker dan dat ik me dan voel hoor. Ik vind opruimen en schoonmaken best een ingewikkeld proces, boordevol afleidende objecten.

Bij ons f-je in de slaapkamer is het ook behoorlijk ingewikkeld. Vaak zo gecompliceerd dat ik er snel weer wegga. Want al die labyrintische opstellingen met spulletjes waarvan ik niet weet of ze bij de opstelling horen of dat het gewoon rommel is, maken het zo lastig dat ik vaak rechtsomkeert maak. Stel-je-voor-dat-ik-het-verpruts… dat zou niet voor het eerst zijn.
Maar ja, je probeert wel ’s wat. En zo gebeurde het dat ik heel omzichtig rond de opstelling wat met de stofzuiger zoog en plots floep! het jasje van Ken opslokte.

barbie, hoofd

af schuwelijke taferelen

Ja, nou ja, moet ie het ook maar niet zo laten rondslingeren! De sloddervos.
Hij lag trouwens ook al dagen aanstootgevend naakt op de rand van een kist, die Ken. Ik snap ook niet dat z’n harem Barbies er niks van had gezegd, maar die Ken die doét ook maar. Eigenwijze vent is het.
Wat Barbie 1,2,3,4,5,6,7,8 en 9 in hem zien, is me ook een raadsel. Strakke coupe, best gespierd maar hij loopt er wel behoorlijk mee te koop. Plastic vent, beetje nep. Om nog maar te zwijgen van die gruwelijke onthoofdingen. Ik weet niet in hoeverre hij ermee te maken heeft, maar een precaire toestand is het wel.

Iemand om gauw te vergeten, maar ’s avonds tijdens het eten dacht ik opeens toch weer aan hem.

Want oudste dochter had opeens een belangrijke vraag aan haar vader. ‘Heb jij een sixpack pap?’

‘Ja hoor’ antwoordde hij bescheiden, ‘goed beschermd onder een laagje vet’. M. zuchtte, ‘tsss jajajaja, dat zeggen ze allemaal’.

Ze?

Het blijkt dus… dat álle vaders van de kinderen uit de 3e klas, géén sixpack, géén wasbordje hebben. Dat u het even weet.
Nou ja, ze hebben het natuurlijk allemaal wel, maar wel veilig verstopt onder een laagje vet.

tegeltje wasbordjeDat roept ondertussen velerlei vragen op.

  • Er wordt van alles besproken in de klas. ´Heeft jouw vader een sixpack? Nee mijn vader niet. ‘Nee mijn vader ook niet…’ ‘mijn moeder wel…’ – ‘jaaaja’  Wil ik weten wat er nog meer is besproken?
  • Waarom hebben vaders van kinderen rond de 14 à 15 jaar geen sixpack?
  • Is dat vanwege hun leeftijd?
  • Komt het omdat ze kinderen of puberts hebben?
  • Houden ze zo van lekker eten?
  • Zijn ze te lui moe om buikspieroefeningen te doen?
  • Óf is het omdat ze maar 1 vrouw hebben?

Want; Ken heeft wel een sixpack, daar schaamt hij zich gegarandeerd niet voor. Ik heb zelf gezien en al z’n barbies waren er ook bij.

Ik filosofeerde nog even verder:

  • Zou ik überhaupt zitten te wachten op het aanschouwen van een sixpack van de vaders van kinderen uit de klas van mijn dochter?   Nou… nee.
  • Zit ik te wachten op het aanschouwen van een verborgen sixpack (onder een laagje vet) van vaders van kinderen uit de klas van mijn dochter?   NEUJ!

En toen dacht ik opeens dacht ik weer aan het jasje van Ken. Ik zei tegen f-je; ‘Uhm, f-je, ik heb het jasje van Ken opgezogen’.
Ze hield verschrikt haar hand voor haar mond en zei ongerust: ‘En hij had al zo weinig kleren…’ Ze polste voorzichtig waar het jasje nu was. ‘Tja, nog in de stofzuiger’ wist ik.

Na het eten ik heb de stofzuigerzak maar opengeknipt. Een vies karweitje, doch daar glinsterde een glimmend blauw jasje tussen het grijze stof.
Met nog wat andere opgezogen spulletjes. Maar soms is het ook wel fijn dat iets gewoon is opgezogen en verdwenen tussen het stof, dus dat zag ik verder niet. Anders kom je nooit van je rommel af.

Het jasje heb ik keurig uitgewassen en opgehangen. Ken zal trots op me zijn. jasje ken

Inmiddels loopt Ken er weer redelijk zedelijk bij.

ken3Ik hoef tenslotte ook niet de hele tijd z’n sixpack te zien. Doe mij maar een wasbordje, onder een laagje (…)

 

ken, harem, barbie
 

 

2 gedachtes over “Het jasje van Ken

  1. Pingback: Zomerse liefde | spoor10

  2. Pingback: Met beide benen op de grond | Spoor10

Geef een reactie

