Afbeelding
0

Zomerse liefde

Het ruikt naar de winter. Dat dacht ik toen ik vanmiddag naar buiten liep.
En het is raar, maar als ik dát ruik schieten er allemaal zomerse beelden door mijn hoofd. Terwijl de geur van de winter niets maar dan ook niets met het heerlijke zomerse leven te maken heeft. Behalve dan misschien het verlangen wat je kan bevangen naar betere tijden. Zon, zee en strand…

voeten, strand, zon, zee

Dus toen dacht dus ik aan de heerlijke zomers in Frankrijk, waar we met onze Sharan, die toen nog met ons was, naar toe reden.

sharan, frankrijk, ijsje

Aan die keer dat we F’je op het strand kwijtraakten en ze weer teruggevonden werd op het naaktstrand.

Aan barbecue op het strand, met knarsende stukjes vlees tussen de kiezen.

Aan de zoveelste keer dat we met een flesje wijn op het strand bij de ondergaande zon zaten en de kurkentrekker waren vergeten. En dat mijn inventieve man de kurk in de fles duwde. En dat de fles onder het zand zat maar de wijn nergens zo lekker smaakte als daar.

fles, strand, kurk

kurkindefles

En aan een zwembadje in de tuin om in te plonsen. En deze foto, wat Nonus me misschien niet in dank zal afnemen, maar omdat ik zo vreselijk vrolijk wordt van die foto. Want je zult het maar voor elkaar krijgen om op zo’n wonderlijke manier in een zwembadje te springen en dat het dan ook nog lukt om het op de foto te krijgen.

zwembad, springen

Aan die heerlijke wandelingen langs het strand met mijn geliefde.

strand, george, wandeling

En voor de oplettende kijker die denkt: Wat lijkt die man van haar verdacht veel op George Clooney, is dat wel haar man? You dare..
Nou, dat is wel mijn man. Maar ik bewaak graag zijn privacy, zodat hij nergens met zijn snufferd op het wereldwijde web te vinden is, naar zijn wens. Dus ik dacht: ik plak er maar een fotootje van een andere oudere aantrekkelijke man op.
En dan zegt mijn dochter; ‘Nou, je valt wel op oudere mannen he?’ Dat lijkt zo.
Ik zal de andere foto maar niet laten zien, want als je eenmaal bezig bent wordt het steeds leuker. De maakbare man.
Nou vooruit dan maar, er is toch al niemand meer die dit beeld zal geloven na dit verhaal.

george, strand

Maar ik dacht verder.

Aan bruine velletjes, zand in de oren, zoute happen zeewater, roze gelakte teennagels.

En aan die keer dat we bij het strand waren geweest en mijn George Clooney de auto wel wilde halen terwijl wij op slippers met de strandtassen op hem wachtten. En dat er een grijze Sharan kwam aangereden en Nonus vol afschuw uitriep: ‘Wat rijdt daar een lelijke auto’
En dat ik, toen ie wat dichterbij kwam, zei: ‘maar er zit wel een hele leuke man in’. En dat zij zei: ‘Ja dat is waar, maar aan de auto te zien is ie al bezet’. En dat ik toch gewoon bij die leuke man in die lelijke auto stapte. Want het ging mij om de inhoud.

En daar dacht ik aan. En daar droom ik van tot de lucht weer naar zomer ruikt.

Geef een reactie

