De snoepzaak en de oplossing van enkele oude zaken

Nog maar kort geleden was daar weer het heerlijke snoepfeest, Sint Maarten. De buit was weer overvloedig en de kindjes waren blij met zoveel vrijgevigheid.
Over het algemeen kan ons nageslacht behoorlijk goed overweg met snoep. Dat moet gezegd.
Binnen 2 dagen was het op(gelost), dus we zeggen: ’t Zijn gezonde kinderen, en dat zijn ze.

Omdat ik een nogal strenge moeder ben, zeg ik wel altijd dat ik nergens snoeppapiertjes wil vinden, want dan wordt de snoep ingenomen. Dat ging best goed…

snoep, afval

Maar, toen vond ik op een dag (nadat de snoepvoorraad al was opgelost) in de voorraadkast met de tubes tandpasta, daar toch 3 snoeppapiertjes en 1 lege mentos-rol met nog maar 1 snoepje erin.

En dan kun je natuurlijk vragen; waarom liggen er snoeppapiertjes bij de tandpasta, en waarom laat iemand 1 snoepje in een papiertje zitten?
Dus dat deed ik.

Iedereen vond het hier trouwens echt heel raar. Dat was vast weer de man van de zolder. Jaaja.
Weer een mysterie erbij.

Oh ja, mysterie, interessant! ‘Welke mysteries hadden we nog meer?’

Nou, zo wisten we bijvoorbeeld nog steeds niet wist wie de barst in het glas van de deur had veroorzaakt, daar dacht ik opeens weer aan. Zie klik. Het een roept het ander op, zo gaat dat.

‘Oh ja, dat was ik’ zei Fje.

Ha.
Haha.

Dus.

Ik: ‘Had je dat niet eerder kunnen zeggen?’

F: ‘Dat was ik toen even vergeten’.

Mensen, dat geheugen van die kinderen tegenwoordig! Selectief!

En vervolgens had BaasB ook een openbaring. ‘Ik heb het flesje Byt-ex vroeger in de dakgoot gegooid. Man, dat was zo vies. En laatst lag het er nog en toen heb ik het er weer uitgehaald.’
byte-ex, duimen, snoepDaar heeft dus minstens 5 jaar een mysterie in de dakgoot gelegen zonder dat ik het wist. Gelukkig duimt hij niet meer, Byte-ex werkt dus zelfs in de dakgoot.

 

 

Maar ik dacht, als de herinneringen op dit moment toch zo terugkomen, weet iemand misschien ook waar dat leuke ingelijste gedichtje van B. was. Zomaar verdwenen, maar na een sabbatical lag het op een dag opeens weer bij dat lege lijstje.

‘Oh ja, dat heb ik ook gedaan’ zei Fje. Ook opeens vergeten toen.

Okeee, (dit ging lekker) wie heeft er nog meer iets toe te geven’ polste ik. ‘Misschien over de geheimzinnige tekens met de spuitbus op de zolder?’

Billy begon wat te lachen en meteen staarden we hem beschuldigend aan. Arm diertje. ‘Nee joh, hij was nog te jong’ meende z’n vader. ‘Zeg, we gaan niet opeens iedereen beschuldigen’.

‘Ho nee, wacht’ wist BaasB, ‘ik voel dat we nu dichtbij een doorbraak zitten.’

We zaten er waarachtig dichtbij. Helaas is de zaak vooralsnog niet opgelost.

Ik zie uit naar de volgende reeks bekentenissen. De tijd is mijn vriend, die lost het wel op.
En ik ben trouwens opeens erg voor taakstraffen, ook voor verjaarde zaken. Ik ga nu vast een passende penitentie verzinnen.
(Zoals u weet: ik ben erg goed in straffen)

 

Een gedachte over “De snoepzaak en de oplossing van enkele oude zaken

Geef een reactie

