Handige cursus

Beste cursisten,

Welkom bij de online-cursus Hoe raak ik van alles kwijt’
Ik ben blij dat ik u als deelnemer mag verwelkomen. Deze cursus is geheel gratis en geschikt voor iedereen.

Deze eerste les begint met het onderdeel: Hoe raak ik mijn handschoenen/wanten kwijt.

Is er een reden waarom we beginnen we met specifiek dit onderdeel?

Jazeker, dit ligt  meer voor de hand dan u in eerste instantie zou denken. Ja, haha, woordgrapje.
De motivatie voor deze keuze, zijn de huidige (weers)omstandigheden. Zo worden ze gekoppeld aan de les, wat de herkenbaarheid maar ook uw betrokkenheid bij de les zal vergroten.

Laten we beginnen met de les.
De handschoen.  

wanten, handschoenen, koud

Handschoenen worden met name gebruikt in de koude wintermaanden. Vooral de dames onder ons zullen dit herkennen; het gebruik van handschoenen kan het ontstaan van pijnlijke kloofjes aan de vingers helpen voorkomen of helpen bij de genezing.

Om niet de hele winter in dezelfde handschoenen rond te hoeven lopen of een legitieme reden te hebben om weer eens een nieuw setje kekke handschoenen te kopen, bestaat er de mogelijkheid ze met beleid te verliezen.

Ik geef u een voorbeeld.

 

U begeeft zich naar de Appie Gein waar u uw fiets of auto parkeert, het muntje in uw karretje stopt en de tas vervolgens in het kinderzitje legt. De handschoenen legt u er keurig bovenop.
Na het gebruikelijke rondje door de winkel te hebben te hebben gelopen, de spullen in de tas te hebben gedaan, zet u de kar terug, haalt het muntje uit de kar en begeeft u zich naar huis. Halverwege de terugreis realiseert u zich: ‘het is weer gelukt, ik heb een paar achtergelaten in het winkelkarretje’.

 

Ik geef u nog een paar voorbeelden voor u zelf aan de slag met het verzinnen of ophalen van enkele scenario’s.

Het is mogelijk om naar de bibliotheek te gaan en daar uw handschoenen ergens neer te leggen, om vervolgens boeken uit te zoeken. Bij thuiskomst bedenkt u zich dat de handschoenen nog in de bieb liggen. U zult merken; dit zal heel eenvoudig gaan, zonder dat het enige moeite kost.

 

Kennen we niet allemaal situaties waar zomaar een enkele handschoen, helemaal alleen op de weg ligt? Menigeen zal zich dan afvragen; hoe is het mogelijk dat iemand 1 handschoen verliest. Hoe doet die persoon dat?

 

Nou, laat ik vast een voorzetje geven.
U kunt zich ongetwijfeld een voorstelling maken van een situatie waarin de handschoenen even op de bagagedrager gelegd worden, om uw handen te gebruiken bij een activiteit waarbij handschoenen niet handig zijn.
Bij thuiskomst is het zeer wel mogelijk dat u zult bemerken dat er nog slechts 1 handschoen achterop ligt.

Theoretisch is het uiteraard ook mogelijk dat dan beide handschoenen verdwenen zijn. Zo kan er een rechter exemplaar op de brug liggen terwijl de linker zich ter hoogte van de kruising bevindt, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Een ander klein handigheidje is dat u jaszakken gebruikt die niet diep genoeg zijn, zodat ze er vanzelf uit zullen vallen.

Ook een hond kan voor (tijdelijke) verdwijning zorgen.

 

Tot zover de voorbeelden.

Jullie mogen nu zelf aan de slag gaan. Bedenk bij het onderdeel ‘hoe verlies ik twee handschoenen’ en ‘hoe verlies ik 1 handschoenen’ beide 2 voorbeelden.

U mag ten allen tijde meer situaties visualiseren, zodat u zich heel onbewust, wanneer de mogelijkheid zich aandient, op behoorlijke wijze kunt ontdoen van een paar oude handschoenen.

wanten, touwtje, koud

Laat ik nog een kleine kanttekening hierbij geven: het is ten allen tijde mogelijk dat op de een of andere manier uw handschoen(en) op wonderlijke wijze toch opeens weer verschijnen. Zit hier dan niet teveel over in en bekijk het positief:

U heeft immers opeens nog meer handschoenen om te verliezen!

 

In deze cursusreeks volgen hierna de onderdelen:

  •  Hoe krijg ik het voor elkaar de vooral de fijnste koffiekopjes hun oortje te laten verliezen en de mooiste glazen kapot te laten vallen
  •  Hoe zorg ik dat ik na de was van elk sokkenpaar maar 1 exemplaar overhoud
  •  Hoe raak ik mijn schilmesjes en dunschillers kwijt bij het groenafval
  •  Hoe zorg ik dat alle lekkere koeken en snoeprollen verdwijnen zonder dat ik er zelf van eet
  •  Hoe zorg ik ervoor dat ik aan het einde van de maand zo min mogelijk geld overhoud
  •  Hoe raak ik mijn kinderen eens kwijt
  •  Hoe verlies ik in no time mijn zongebruinde vakantiekleur na terugkeer uit warme zonnige vakantieoorden. Deze laatste les kunt u als zomereditie, rond de maand augustus volgen.

 

Natuurlijk kan het ook zijn dat u na deze eerste les denkt: ik wil eigenlijk helemaal niets kwijtraken.
Geen nood, ook dan is deze cursus uitermate bruikbaar. Wat u dan kunt doen is de inhoud zogezegd Omdenken. Dan maakt u wel gebruik van de tips maar dan juist andersom.

 


 

Tevens worden er cursussen aangeboden in de reeks: ‘Hoe krijg ik zoveel mogelijk.

 

Onderdelen die hierin zoal aan de orde komen zijn:

  • Hoe krijg ik mijn stapel strijkgoed zo hoog mogelijk
  • Hoe zorg ik voor een zo dik mogelijk stoflaagje op de meubels
  • Hoe verdubbel ik mijn gewicht
  • Wat kan ik doen om het stressniveau omhoog te krijgen
  • Hoe krijg ik mijn grijze container vol, zodat bij voorkeur het deksel nog open blijft staan

 


 

De samensteller van de les wenst u veel succes om het geleerde al dan niet in de praktijk te brengen.

Een gedachte over “Handige cursus

  1. Pingback: Handige cursus, deel 2 | Spoor10

Geef een reactie

