Piraterij

Er liggen twee schepen midden in de kamer. Lekkere zachte schepen. Ze zijn gemaakt van dekbed.

Of misschien is het ook wel één schip. Met twee eensgezinde kapiteins.

De ene kapitein vraagt aan de andere: ‘kan ik nog wat voor je doen?’

‘Ja’ zegt de andere kapitein ‘maak maar een lekker potje eten voor me’.
Aldus geschiedt.
Zogenaamd ja.
piraterij, boot, dekbed, ruzie, opdringerig
Aan de opvarenden zal het niet liggen, wat hen betreft wordt dit een voorspoedige reis op het zachte schip.
Maar die gevaren hè, op zee. Ben je net lekker aan het varen, komt er opeens een irritante belager over het schip gestapt.

Mamaaaa! Hij neemt extra kleine stapjes met z’n vieze voeten’ roept Fje. ‘En ik heb mijn dek nog wel net geschrobd.’

Ja, je bent mamaaaa of je bent het niet. En ‘streng’ is my middle name, dus vanuit mijn luie stoel roep ik streng:

‘He, BaasB, nam je extra kleine stapjes over het pas geschrobde dek?’

‘Jahaha’ kakelt hij gemeen.

‘Heb je aandacht nodig?’

‘Jahaha’

Opdringerige kindertjes kunnen zóóó vervelend zijn. Vertel mij wat.

Jarenlang heb ik ervaren, dat als ik met mijn kapitein eens eensgezind op een zacht scheepje lag, of ergens anders knus dicht bij hem stond, er zich dan plots een of meerdere opdringerige kindjes tussen drongen, die ‘ik ook, mij ook!’ riepen.
Dan was het weer gedaan met de pret.

Edoch; het kan verkeren, realiseerde ik me vandaag.
Terwijl ik in de keuken genoeglijk een knusje stond te bietsen bij mijn kapitein en ondertussen mijn handen opwarmde onder zijn warme trui, liepen de eens zo opdringerige kindjes hard weg terwijl ze riepen; ‘Iiieeeuw, niet zo klef!’

Och, er zijn mindere manieren om van je belagers af te komen.

Geef een reactie

