Gevaarlijke sokken

Ik heb vanmorgen nieuwe sokken aangetrokken. Nieuwe sokken zitten altijd lekker zacht.
En glad.

Toen viel ik van de trap, met mijn gladde sokken. Ik gleed uit met een volle wasmand onder mijn arm. Vieze sokken en onderbroeken vlogen door de hal, terwijl de wasmand op z’n zij onderaan de trap tot stilstand kwam.
Toen ik op mijn zij stil kwam te liggen op het onderste gedeelte van de trap, dacht ik even dat mijn kleren gescheurd waren. Gelukkig was het maar een sok, die over mijn mouw gedrapeerd lag. Mijn oude sok, die met een gat bij de hak, een blauwe. Zo blauw als mijn elleboog en mijn heup nu zijn.

trap, vallen
En als getuige van mijn onfortuinlijke val staat er een zwarte streep op de muur.
Jammer van die witte muur, want ik had ‘m laatst nog gewit. Dat doe ik eens in de zoveel tijd, omdat er op de een of andere manier steeds bruine en zwarte vegen en handafdrukken op de muur staan. Aan de grootte van de handafdruk bepaal ik dan, dat ze zeer waarschijnlijk afkomstig zijn van kind 3 of kind 4.
Of van hun vriendjes.

Ja, van hun vriendjes waarschijnlijk. Van mijn eigen kinderen verwacht ik zoiets eigenlijk niet. Die zetten geen vieze handen op een witte muur. Mijn kinderen zijn zeer proper en net.

Zelfs onze jongste doucht zich regelmatig. Soms wel 1 keer per week als het meezit en als het aan hem ligt.
En hij wast zijn handen. Nog wel eens. Als ik eraan denk…
Niet zo vaak dus, maar ach hij is toch nooit ziek, wat waarschijnlijk komt door zijn opgebouwde weerstand, want die overdreven hygiënische toestanden van tegenwoordig blijken ook niet zo goed te zijn voor de gezondheid en de weerstand,  dus eigenlijk ben ik toch nog niet zo’n slechte moeder.

Ja, wat er niet door je heengaat als je op de trap zit, na zo´n val.
Overigens wel nadat ik luid had geschreeuwd. Het deed machtig veel pijn. En ik was toch alleen.
Ik ga trouwens ook wel tekeer wanneer ik pijn heb, als ik niet alleen ben. Jammer wel, dat  ´men´ dan vindt dat ik overdrijf. Alleen voelt ´men´ niet wat ik voel. Ook toen ik nummer 1 t/m 4 moest baren.
Hoewel ik me toen natuurlijk ook wel vreselijk aanstelde.
Tsss…

Ach ja, mag ik ook eens. Ik ben altijd al zo ingetogen. Niets is zo goed, als even goed brullen, wanneer je pijn hebt. Dat lucht op en daarna kun je er weer lekker tegenaan.

Want dat deed ik natuurlijk wel. Ik ging er weer lekker tegenaan vandaag.
Ik moet alleen niet interessant op mijn ellebogen gaan leunen.
Of op mijn rechterzij slapen vannacht…
Mijn rechterzij… En dat is nog wel mijn slaapzij!

Misschien valt het toch nog wel tegen vannacht. En doet het verschrikkelijk veel pijn om te slapen!

Gelukkig weet ik wat ik moet doen als ik pijn heb.

Lekker hard schreeuwen.

Een gedachte over “Gevaarlijke sokken

Geef een reactie

