Gezichtsbedrog

Ik dacht dat ik mijn jongste zoon zag in de speeltuin

hij droeg net zo’n broek, zo’n shirt en ook hetzelfde kapsel

hij was alleen wat groter

           Over een tijdje zou ook mijn jongste alweer zo groot zijn

           met zulke lange benen en lange armen

Net zo lief

maar niet meer zo schattig en klein als mijn kind

Toch zou ik zijn geur uit duizenden geuren herkennen

zijn stemgeluid kon ik uit ontelbare geluiden filteren

Ik keek naar dit kind

           Het zou hem kunnen zijn over een tijdje

Ik keek naar dit kind

met dezelfde kleding, die bewegingen

Ik keek en zag toen

dit kind,

was gewoon

mijn kind!

gezichtsbedrog

Geef een reactie

