Schatten van de zee

aylan, vluchteling, kust, zee, boot

Kom, zei de vader,
laat ons een eind gaan varen,
gaan varen in een boot
Ik ben de kapitein,
jij bent mijn reisgenoot

Daar is de grote zee al,
met golven en een strand
Mijn lieve schat,
dan gaan we samen,
pak nu maar snel mijn hand

Ik zal je wel beschermen
en de zee is onze vriend,
die brengt ons veilig daar –
waar wij in vrede kunnen leven,
we blijven bij elkaar

Ik houd je wel goed vast –
de zee is vol geweld

Dit is mijn leven, hier –
mijn tranen zijn geteld

losgelaten, alles,
zou ik voor je geven

De oceaan is vol met zoute tranen
ontelbaar veel verdriet
ze spoelen aan als golven
op een droog stuk grensgebied

De zee, waar zoveel schatten zijn geborgen
neemt soms ook haar schatten mee
Zie, ze brengt een heel klein jongetje,
hij slaapt zo zacht daar,
aan het einde van de zee.

– X10-

Geef een reactie

