Even lekker zuchten

Ik zie dat het rustig is op mijn blog. Geen idee hoe dat komt

De tijd vliegt. Enzo.

Er gebeuren genoeg leuke dingen, daar niet van.

Zoals deze opmerkelijk groeizame zomer. Waarin de langste dag opnieuw weer onopgemerkt voorbij is gevlogen zonder dat ik ´m intens heb kunnen beleven als een warme, zwoele en eindeloos durende midzomernacht. Waar ik midden in koude winternachten van droom.

Iets na deze stilletjes gepasseerde midzomernacht, passeerde een familieweekend, waarbij we met de doldwaze familie van ´s mans kant een midden-zomerlijke bijeenkomst hadden, om de verjaardagen van de ouders te vieren, op een sprookjesachtige rustige camping in Drenthe, die korte tijd ineens zinderde van bulderende stemmen en schaterend gelach.

DSC02288IMG_1087IMG_1072

Maar voor het zover was, zoals dat gaat met vakanties en weekendjes weg, heeft het weer heel wat voeten in aarde gehad om het volkje thuis te mobiliseren, aan te zetten tot inpakken en instappen.

Oudste moest tijdens het inpakken voortdurend praten en afscheid nemen van vriendje aan de telefoon. De anderen dachten wel bijzonder vaag na over hun in te pakken spullen en namen vooral weer onbelangrijke dingen mee.

Toen we uiteindelijk die vrijdag, een uur na geplande tijd, in de auto stapten, waren we er helemaal klaar voor. De lege gaten in de kofferbak vol tassen en spullen werden nog snel opgevuld door na geworpen schoenen.
Met zes mensen in de auto gepropt, Eddy-de-vogel-in-de-kooi bij BaasB. op schoot en Jip-de-hond die zenuwachtig kermend heen en weer sprong van achterbank op schoot naar voeten op de grond, vertrokken we vol goede moed.
Jip en Eddy zouden we onderweg afzetten bij het pension .

Vlak voor vertrek vond Man het het oliepeil opeens zorgelijk laag, zodat we na enkele kilometers al pauzeerden bij een tankstation, voor een slokje olie voor de auto. Daarna konden we opgewekt verder rijden, terwijl oudste dochter om de paar minuten verontrust meedeelde wat ze was vergeten.
Oeps ik ben mn hemd vergeten.
Onee, ik ben mn jas vergeten.
Ach, ik ben ook iets warms vergeten.
We reden natuurlijk gewoon verder.

Toen riep ze iets harder: ‘Oeps ik ben m’n slaapzak vergeten’.

gtsfregtss#%hmn..?&((DFjsdfajjj..!

Of, om BaasB. te citeren: grumble humpf 

Ik bleef overigens opmerkelijk kalm verder.

Man iets minder. Ja, iemand moet boos worden, hij keerde met piepende banden op de weg en zo reed de familie met fladderende vogel in de kooi en grommende hond die van schrik weer naar beneden sprong, ijlings terug.
Na enkele minuten zwijgen was iedereen weer wat gekalmeerd. De een na de ander durfde opeens op te noemen wat ze waren vergeten.

Ik ben ook m’n jas vergeten

Dan kan ik m’n onderbroeken nog pakken

En ik m’n zwemkleren.

En m’n lange broek.

Zo reden we zo’n 20 minuten na vertrek alweer de straat in, verbaasd begroet door een wegrijdende buurvrouw, die ons kort daarvoor nog had uitgezwaaid.

Uiteindelijk kwam alles goed en hadden we een geweldig leuk weekend.

IMG_1089

En om met Billyboy te spreken, die laatst opbiechtte: mam, weet je

Ik: hmm

Hij: nou ja, kijk

Ik: ja wat?

Hij: weet je wat ik eigenlijk heel lekker vind?

Ik: uhu?

Hij: het is vaak zo lekker om even heel hard te zuchten.

zucht

 

Een gedachte over “Even lekker zuchten

Geef een reactie

